O Real Decreto-Lei (RDL) 16/2012, de
20 de abril, de medidas urxentes para garantir a sostenibilidade do Sistema
Nacional de Saúde e mellorar a calidade
e seguridade das súas prestacións agudiza as desigualdades sociais e provocará máis
gasto sanitario e mortes.
Este RDL garante a asistencia sanitaria básica e
continuada a tódalas persoas que sexan aseguradas
ou beneficiarias. É dicir, determina un Apartheid
sanitario para o resto. O Apartheid sanitario non é unha metáfora. Deixan
ás persoas inmigrantes, en situación
administrativa irregular, sen asistencia
sanitaria coa excepción da
atención ás mulleres embarazadas, no
parto e no psot parto, ós menores de
18 anos, e as atencións de urxencia por
enfermidade grave ou accidente. As persoas inmigrantes con VIH que quedarán
fora do sistema sanitario a partires do 31 de agosto, ademáis de se lles
vulnerar o dereito fundamental a saúde , duplicará o gasto sanitario e pódese
converter nun problema de saúde pública. Ademais, este RDL instaura o repago farmacéutico nuns dos colectivos que sustentaron a
economía do Estado, e que actualmente amortigüan moitas economías familiares.
Os/as pensionistas.
Esta “reforma sanitaria”
afecta especialmente aos colectivos máis
vulnerables, entre os que nos atopamos as persoas con VIH. O VIH é unha infección
incurable, aínda que controlable, si se dan unhas circunstancias determinadas. Éstas
son: 1) ter acceso ao tratamento 2) que se sigan as pautas do mesmo, tal e como
se indican 3) facer os controis
analíticos para determinar a evolución da infección 4) evitar condutas de risco que podan propiciar
reinfeccións e 5) controlar e tratar as enfermidades oportunistas e os efectos adversos das agresivas
medicacións antirretrovirais.
Tendo en conta estas
consideracións previas, o xa
aprobado RDL impide, dalgunha
forma, que as persoas con VIH poidamos ter
unha aceptable calidade de vida. O RDL determina que algunhas prestacións, estarán suxeitas á aportación económica
dos usuarios. Por exemplo, aboaranse os suplementos vitamínicos
que algunhas persoas con VIH
necesitan para restablecer o seu peso óptimo, ou para cubrir os déficits
vitamínicos que os tratamentos e a propia infección polo VIH, producen. Tamén están
suxeitas a aportacións as prestacións ortoprotésicas, as prestacións farmacéuticas
e o transporte sanitario non urxente. Si temos en conta que a poboación con VIH
a tratamento, ten un 14 % de menor
probabilidade de traballar, que a poboación xeral, nos vemos na disyuntiva de elixir entre
tratar tódalas nosas patoloxías e non traballar, ou traballar até
que enfermemos, ou moito peor, ata que
morramos.
De
todos/as é sabido a discriminación que sufrimos as persoas con VIH, e que os dados persoais e, en concreto os relacionados coa saúde, requiren especial protección. Pois ben, este RDL pode favorecer a discriminación
institucional por revelación de dados de carácter persoal. Unha das fontes de
información que se utilizarán para establecer o nivel de renda e o ratio de
pagamento das prestacións sanitarias ,
son as empresas colaboradoras da Seguridade Social. As empresas de traballo
temporal son consideradas empresas colaboradoras ás que se lles solicitarán os
nosos dados fiscais, sen autorización
pola nosa parte (feito que incumpre a actual lei de protección de dados de carácter
persoal) . Temos dudas razonadas de que a información circule en ambas
direccións e se poidan utilizar os dados relativos á nosa saúde para que as
empresas non nos contraten e se afonde na discriminación laboral, que xa padecíamos anteriormente.
Estou
convencido de que este RDL provocará máis enfermidade, aumentará o gasto sanitario
e o máis grave, provocará mortes.
Carlos V
2 comentarios:
muy bien explicado Carlos.
Muchas gracias. Salu2
Publicar un comentario